Köpvillkor
Omfattning
Följande villkor är tillämpliga på alla avtal som ingås med Bröderna Öhman merch AB, som nedan benämns som "Bröderna Öhman" eller "vi", avseende köp och leverans av varor från LeifochBilly.se.
Observera att dessa villkor kan ändras utan förvarning, och därför rekommenderas det att kunden tar del av dem vid varje köptillfälle. Genom att göra en beställning via Bröderna Öhmans nätbutik godkänner du automatiskt följande villkor nedan.
Priser & avgifter
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. För alla beställningar som levereras hem eller till ditt postombud tillkommer en avgift som täcker kostnader för hantering och frakt.
För kunder utanför Sverige debiteras alltid fraktkostnader, och dessa kan variera mellan olika länder. Fraktkostnaden visas vid utcheckning i kassan. Observera att fraktkostnaden inte återbetalas vid eventuell retur.
För närvarande är avgiften inom Sverige 49 SEK. Avgiften debiteras endast för beställningar med ett totalt värde av 599 kronor eller lägre. Observera att avgiften inte återbetalas vid eventuell retur.
Köp
Vi ingår ett avtal om köp när du som kund mottar en orderbekräftelse via e-post från Bröderna Öhman. Det är viktigt att du lämnar korrekta uppgifter om din e-postadress och fysiska adress. Vi levererar endast från Bröderna Öhmans nätbutik till personer med en bostadsadress i Sverige. Om en leverans inte är möjlig på grund av att varorna inte finns i lager kommer detta att framgå i din leveransbekräftelse, där varan listas som "ej levererad". Observera att det inte är möjligt att göra företagsköp genom vår hemsida, alla beställningar görs som privatpersoner.
Betalningsalternativ
Kreditkort:
Din betalning kommer att dras så snart din beställning har bekräftats. Vi samarbetar med en auktoriserad leverantör för kortbetalningar. Vi accepterar endast svenska VISA/Mastercard.
Klarna:
Förutom kreditkort erbjuder Bröderna Öhman även betalning via Klarna. Vi rekommenderar att du läser igenom Klarnas villkor för att få information om hur de hanterar dina personuppgifter och ditt köp. Du hittar informationen här.
Leveranser
Vi strävar efter att leverera din beställning inom 3-5 arbetsdagar. Observera att leveranstiden kan variera på grund av antalet beställningar som ska hanteras och omständigheter utanför vår kontroll, såsom eventuella förseningar hos transportören.
När dina varor har skickats för leverans kommer du att få en leveransbekräftelse via e-post. I leveransbekräftelsen kommer det att framgå om din beställning ska levereras till ett utlämningsställe eller direkt till din hemadress. Om varorna ska hämtas på ett utlämningsställe kommer du att få ett SMS när de är tillgängliga för avhämtning.
Om din order skickas som ett varubrev kommer det i första hand att levereras i din brevlåda. Om försändelsen inte får plats i brevlådan kommer transportören istället att leverera den till det ombud som de anser vara närmast din leveransadress.
Transport
Bröderna Öhman använder olika transportören för att skicka alla sina paket. Om varan skadas eller går förlorad under transporten till dig, är det Bröderna Öhman som ansvarar för betalningen. Du måste dock meddela oss via support@leifochbilly.se inom 1 månad. Om varan skadas eller går förlorad när du returnerar den, är det ditt ansvar att betala för det. Om paketet har synliga skador eller om innehållet saknas, behöver du meddela oss inom 2 dagar från mottagandet.
Ej uthämtat paket
Din order kommer att vara tillgänglig hos det valda ombudet i 7 dagar innan den skickas tillbaka till oss. Om du inte hämtar ut din beställning inom denna tidsram kommer en avgift på 200 kr att debiteras. Denna avgift täcker kostnaderna för returfrakt och hantering. Om du ångrar dig efter att paketet har skickats från oss, måste du ändå hämta ut paketet och returnera det. Om paketet inte hämtas ut kommer det att registreras som "ej uthämtat" och avgiften kommer att debiteras.
Ändring av namn och omdirigering av paket
Vid önskan om paketomdirigering eller ändring av mottagarens namn tillkommer en avgift på 200 kr. Betalningen för denna avgift sker via Swish till vårt företags telefonnummer. När betalningen har genomförts kommer vi att utföra önskad ändring av namnet eller omdirigera paketet enligt din begäran. För vidare information kontakta support@leifochbilly.se.
Returer
Vid retur av varor tillkommer en returavgift på 59 kronor, vilket kommer att dras av från det återbetalade beloppet.
Vi tillämpar en ångerrätt på 30 dagar som börjar gälla från det att du mottagit din beställning. Vänligen returnera varan i gott skick för att vara berättigad till återbetalning. Varan måste vara oanvänd och i samma skick som du mottog den, samt vara i sin originalförpackning.
Vid retur inom ångerrätten där produkten är avsevärt förändrad och inte kan återställas, kan det göras ett prisavdrag på upp till 100% av plaggets värde. Om du önskar få plagget åter kan även en fraktavgift på 59 kronor komma att debiteras.
För att genomföra din retur, följ dessa steg
1.Vänligen skicka en e-post till support@leifochbilly.se med följande information: Ordernummer samt att du önskar göra en retur.
2. Ladda ner fraktsedeln från det e-postmeddelande du får från oss. Fäst fraktsedeln på paketet och lämna det hos ditt närmaste ombud.
Om du har några frågor, vänligen kontakta oss på support@leifochbilly.se.
Reklamationer
Om du vill reklamera en produkt, vänligen skicka en e-post till support@leifochbilly.se med följande information: Ordernummer och en beskrivning av problemet eller reklamationen samt en bild på det som felar.
Återbetalningar
När vi har tagit emot och granskat din retur/reklamation kommer vi att skicka dig ett e-postmeddelande för att bekräfta att vi har mottagit varan. Vi kommer även att meddela dig om din återbetalning har godkänts eller avslagits.
Om din återbetalning har godkänts kommer den att behandlas och en kredit kommer att genomföras automatiskt till ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom 1-14 arbetsdagar.
Försenade eller uteblivna återbetalningar
Om du ännu inte har mottagit din återbetalning, börja med att kontrollera ditt bankkonto igen.
Därefter rekommenderar vi att du kontaktar ditt kreditkortsföretag, eftersom det kan ta lite tid innan återbetalningen visas på ditt konto. Du kan också kontakta din bank, eftersom det ofta finns en viss bearbetningstid innan en återbetalning syns.
Om du har följt dessa steg och ändå inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på support@leifochbilly.se.
Reservationer
Vi förbehåller oss rätten till eventuella felaktigheter i bilder eller texter. Om det skulle uppstå några tvister hänvisar vi dem till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid nämndens rekommendationer noggrant.
Force majeure
Vid force majeure kommer Bröderna Öhmans åtaganden att skjutas upp. Om force majeure varar längre än 2 månader, har både kunden och Bröderna Öhman rätt att avbryta avtalet utan något skyldigheter att betala skadestånd. Force majeure innefattar situationer som strejker, personalens sjukdom, transportavbrott, import- och exportförbud, oavsett om det inträffar hos företaget självt eller hos företagets leverantörer.
Köpinformationen gäller från 2024-04-09
Bröderna Öhman merch AB