Vanliga frågor

ORDERFRÅGOR:

Min betalning gick igenom men jag fick ingen orderbekräftelse, vad gör jag?

Svar: Kolla i skräpkorgen om den har hamnat där. Har den inte det, är du varmt välkommen att kontakta oss på support@leifochbilly.se så hjälper vi dig vidare.

Kan jag avbryta min order?

Svar: Kontakta vår kundservice, support@leifochbilly.se, så fort du kan så hjälper vi dig att kolla upp om det är möjligt. Då vårt lager börjar hantera din order omgående, så är det inte säkert att vi hinner stoppa den. Men vi gör vårt bästa.  

Jag skrev in fel leveransadress, går det att ändra i efterhand?

Svar: Kontakta oss på support@leifochbilly.se så fort du kan så hjälper vi dig att kolla upp om det är möjligt. Då vårt lager börjar hantera din order omgående, så är det inte säkert att vi hinner ändra uppgifter. Men vi gör vårt bästa.

Kan jag byta personuppgifter på min order?

Svar: Kontakta oss på support@leifochbilly.se så fort du kan så hjälper vi dig att kolla upp om det är möjligt. Då vårt lager börjar hantera din order omgående, så är det inte säkert att vi hinner ändra uppgifter. Men vi gör vårt bästa.

 

LEVERANSFRÅGOR: 

När skickas min order?

Svar: Produkter som finns i lager skickas från vårt lager inom 1–3 vardagar. Vid annan leveranstid kontaktar vi dig så fort vi fått leveransbesked från vår leverantör.

Hur lång tid tar det att få min beställning? 

Svar: 4-5 vardagar. Leveranstiden visas som vardagar. Helgdagar och röda dagar är inte inkluderade. Leveranstiden beräknas från och med att din order är packad och lämnar vårt lager. 

Vad kostar leveransen?

Svar:  Inom Sverige erbjuder vi kostnadsfri leverans för beställningar över 599 kr. För beställningar under 599 kr tillkommer en fraktkostnad på 49 kr. För leveranser utanför Sverige visas fraktkostnaden vid utcheckningen i kassan.

Skickar ni utanför Sverige?

Svar: För närvarande skickar vi endast inom Sverige. Inom kort kommer vi möjliggöra beställningar utanför Sverige. Håll dig informerad genom att signa upp på vårt nyhetsbrev som du hittar längst ner på denna sida https://www.leifochbilly.se/

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Svar: Hämtar du inte ut ditt paket så att det går i retur till oss debiteras du en avgift om 200 kr. Detta gäller även om du inte är hemma för att ta emot paket vid hemleverans, eller om du vid beställning uppgett felaktiga kontaktuppgifter så att avisering eller leverans ej kunnat genomföras. Avgiften motsvarar kostnader föroriginalfrakten, returfrakten till oss samt administrationskostnader.  

Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.
Se våra köpevillkor HÄR

 

RETURFRÅGOR: 

Jag vill returnera min order, hur gör jag?

Svar: Tråkigt att du inte blev nöjd med din vara, självklart hjälper vi dig! 
Du har alltid 30 dagars ångerrätt. Varan ska vara i nyskick och ligga i sin originalförpackning för att returen ska bli godkänd. Kontakta oss på support@leifochbilly.se så hjälper vi dig vidare med returen. Returen kostar 59 kr. 

Vad kostar det att returnera min order?

Svar: Returfrakten kostar 59 kr. 

Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka min återbetalning?

Svar: Vår målsättning är att betala tillbaka dig så fort som möjligt, och senast inom 14 arbetsdagar. Från det att vi har lagt in information om återbetalning så tar det ca 2-4 bankdagar för överföringen att synas på ditt konto. 

 

REKLAMATIONSFRÅGOR: 

Hur reklamerar jag en vara jag köpt från er?

Svar: Mejla till support@leifochbilly.se och beskriv problemet med produkten. Bifoga bild/film som visar felet, samt ordernummer på din beställning för snabbare hantering. 

 

BETALNING & ÅTERBETALNING: 

Jag har inte mottagit min återbetalning, vad gör jag?

Svar: Har du fått ett mejl ifrån oss att vi hanterat din retur, kontakta oss på support@leifochbilly.se så hjälper vi dig. Vänligen notera att det kan ta upp till 4 bankdagar för beloppet att synas på ditt konto. Har du inte fått ett mejl ifrån oss att vi hanterat din retur, vänta ca 20 arbetsdagar ifrån att du skickat paketet till oss och kontakta sedan oss på support@leifochbilly.se